Skip to main content

30 Verses from Holy Quran that proves the death of Isa (as)

Download These Images in .jpeg HERE

Promised Messiah was to be from the Muslim community, and not an Israelite prophet ( اِمَامُکُمْ مِنْکُمْ)

The Israelite Messiah, Jesus, died, as is made clear by the Holy Prophet Muhammad’s sayings. And the Messiah whose advent in the latter days has been prophesied by the Holy Prophet, was to be from the Muslim community, and not an Israelite prophet. This is borne out by the following  Hadith :



Hadees





 حدثنا : ‏ ‏إبن بكير ‏ ، حدثنا : ‏ ‏الليث ‏ ‏، عن ‏ ‏يونس ‏ ‏، عن ‏ ‏إبن شهاب ‏ ‏، عن ‏ ‏نافع ‏ ‏مولى ‏ ‏أبي قتادة الأنصاري ‏ ‏أن ‏ ‏أبا هريرة ‏ ‏قال : ‏قال رسول الله ‏‏ﷺ ‏: ‏كيف أنتم إذا نزل ‏ ‏إبن مريم ‏ ‏فيكم وإمامكم منكم ، ‏تابعه ‏ ‏عقيل ‏ ‏والأوزاعي. ‏
                                                                 (بخاری کتاب الانبیاء باب نزول عیسیٰ )

"What will be your condition when the son of Mary will descend among you and he will be your Imam from among yourselves." (Sahih Bukhari, Kitabul Anbiya, Bab Nazool Isa)

This proves that Jesus, the Israelite prophet was dead, for the Messiah of the latter days was to be another person. It should be noted that prophecies invariably require interpretation and are not necessarily fulfilled exactly literally. The reason is that when a prophet or other righteous person is shown future events by God Almighty, it is in the form of visions or dreams seen by their spiritual, not physical, eyes. All holy scriptures are agreed that most dreams and visions require interpretation. This also applies to the Holy Prophet’s prophecies relating to "the descent of the Messiah", Dajjal, Gog and Magog, the Dabbat al-ard, etc.

Just because there are prophecies speaking of the "coming" of the Messiah, one cannot deduce therefrom that Jesus is still alive, while on the other hand numerous verses of the Quran and many Hadith reports declare forcefully that Jesus is not alive but died, and even his age is given as 120 years.

امت محمدیہ میں سے امام

آنحضرت ﷺ نے جہاں امت محمدیہ میں مسیح موعود کی خبر دی ہے وہاں ساتھ ہی فرمایا ۔ امامکم منکم تم میں
(سے تمہارا امام ہوگا ۔        (بخاری کتاب الانبیاء باب نزول عیسیٰ

صحیح مسلم کی روایت اس کی مزید وضاحت کرتی ہے ۔ آپ ﷺ نے فرمایا ۔ امکم منکم ۔تمہاری امامت کرے گا 
(اور تم میں سے ہوگا            (مسلم کتاب الایمان باب بیان نزول عیسیٰ 

حضور ﷺ نے فرمایا حضرت موسیٰ نے دعا کی کہ اے رب مجھ کو امت محمدیہ کا نبی بنادے ۔ ارشاد ہوا اس
امت کا نبی اسی میں سے ہوگا ۔ عرض کیا تو مجھ کو محمدکی امت میں سے بنادیجئے ۔ ارشاد ہوا کہ تم پہلے ہوگئے وہ
پیچھے ہونگے البتہ تم کو اور ان کو دارالجلال یعنی جنت میں جمع کردونگا

 (نشر الطیب از اشرف علی تھانوی ۱۳۹۷ھ ادب منزل پاکستان چوک ، کراچی)

ایک روایت میں ہے کہ حضرت عیسیٰ علیہ السلام نے دعا کی کہ مجھے امت محمدیہ کا امام مہدی بنادے۔ تو اللہ
نے فرمایا ۔ اس کا وجود احمد ﷺکے ذریعہ (یعنی اس کی امت میں سے) ہوگا ۔

 (کتاب المہدی صفحہ ۱۱۲ از صدرالدین صدر، مطبوعہ تہران ۱۹۶۶ء)

 صحیح مسلم کی روایت اس کی مزید وضاحت کرتی ہے ۔ آپ ﷺ نے فرمایا ۔ اَمَّکُمْ مِنْکُمْ ۔تمہاری امامت
کرے گا اور تم میں سے ہوگا    (مسلم کتاب الایمان باب بیان نزول عیسیٰ )
۔ حضور ﷺ نے فرمایا حضرت موسیٰ نے دعا کی کہ اے رب مجھ کو امت محمدیہ کا نبی بنادے ۔ ارشاد ہوا اس
امت کا نبی اسی میں سے ہوگا ۔ عرض کیا تو مجھ کو محمدکی امت میں سے بنادیجئے ۔ ارشاد ہوا کہ تم پہلے ہوگئے
وہ پیچھے ہونگے البتہ تم کو اور ان کو دارالجلال یعنی جنت میں جمع کردونگا ۔

  (نشر الطیب از اشرف علی تھانوی 1397ھ ادب منزل پاکستان چوک ، کراچی)
۔  ایک روایت میں ہے کہ حضرت عیسیٰ علیہ السلام نے دعا کی کہ مجھے امت محمدیہ کا امام مہدی بنادے۔ تو اللہ نے فرمایا ۔ اس کا وجود احمد ﷺکے ذریعہ (یعنی اس کی امت میں سے) ہوگا ۔
   (کتاب المہدی صفحہ 112 از صدرالدین صدر، مطبوعہ تہران 1966ء)

Bukhari


Comments

  1. PLEASE VISIT .....
    http://www.alislam.org/topics/messiah/index.php

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Aloe and Myrrh: modern day analysis of two ancient herbs

By Arif Khan .. Edited by  Jonathan Ghaffar   Aloe and Myrrh are mentioned in the Gospel as being present immediately after the body of Hadhrat Isa (Jesus) was tended to by Nicodemus and Joseph of Arimathea; the presence of these medicinal plants has often been explained by Christian scholars as being part of an embalming process, whereas Hadhrat Masih Ma’ud (Mirza Ghulam Ahmad) in his treatise  “Masih Hindustan Mein”  (“Jesus in India”) described how they were essential ingredients for an ointment applied to Jesus’ wounds. What role do these herbs play today? Can an exploration of their modern day uses throw light on possible events 2000 years ago? The mention of the herbs appears in the Crucifixion story as it is recorded in the Gospel of John:

30 Verses from Holy Quran that proves the death of Isa (as)

Download These Images in .jpeg HERE

OINTMENT OF JESUS (Aloe and Myrrh)

After the crucifixion, the body of Jesus came into the hands of his disciples Joseph of Arimathea and Nicodemus The Gospel of John records that Nicodemus brought myrrh and aloes 'about a seventy-five pounds in weight' (John 19:39). These plants, particularly aloe plants, are considered medicinal and applied to wounds. It was used extensively in many ancient cultures is used even today to soothe open wounds. The Roman physician Pedanius Dioscrorides (c 75 B.C) recommended aloe for wounds and skin conditions. Alexander the Great's mentor, Aristotle, persuaded him to capture the island of Socotra to harvest the aloe plants for treating wounded soldiers. Interestingly, the medieval near eastern classic textbook of medicine entitled Canon of Medicine by Avicenna mentioned an ointment termed Marhami Isa (Ointment of Jesus). More Info:  List of books containing a mention of Marham-i-Isa  Aloe and Myrrh: modern day analysis of two ancient herbs